Understanding Cisco Collaboration Foundations v1.0 (CLFNDU)  

Obecnie brak terminów dla tego szkolenia. Zapytaj o szkolenie!

Dedykowane dla:

  • Osób przygotowujących się do certyfikacji CCNP Collaboration
  • Administratorów sieci
  • Inzynierów sieciowych

Opis:

Kurs Understanding Cisco Collaboration Foundations (CLFNDU) 1.0 zapewnia zdobycie umiejętności i wiedzy niezbędnych do zrozumienia działania, administrowania i obsługi prostego, pojedynczego rozwiązania Cisco Unified Communications Manager (CUCM) z bramą głosową na świat obsługiwaną z pomocą protokołu Session Initiation Protocol (SIP). Kurs opisuje podstawowe parametry początkowe CUCM, zarządzanie urządzeniami, w tym telefonami i wideotelefonami, zarządzanie użytkownikami oraz zarządzanie zasobami medialnymi np. mostkami konferencyjnymi. Omawiane są także narzędzia do konserwacji i rozwiązywania problemów w rozwiązaniach Cisco Unified Communications. Ponadto kurs opisuje podstawy planów wybierania numeru SIP, w tym łączność z usługami PSTN (Public Switched Telephone Network) oraz sposób korzystania z możliwości blokowania usług.

Kurs zapewnia podstawową wiedzę potrzebną do wzięcia udziału w kursach certyfikacyjnych CCNP Collaboration. Służy również jako szkolenie podstawowe dla nowych użytkowników w zakresie technologii Cisco Collaboration.

Wymagania:

  • Podstawowa wiedza i praktyka w używaniu Cisco IOS command line (CLI)
  • Obsługa komputera

Tematyka:

Po ukończeniu tego kursu będziesz mógł:

  • Administrować Cisco Unified Communications Manager’em przy obsłudze codziennych zadań takich jak dodawanie, przenoszenie, zmiany i usuwanie telefonów, telefonów z opcją wideo i użytkowników
  • Konfigurować urządzenia Jabber i implementowac typowe funkcje telefonów (np. parkowanie połączeń, linie wspólne, grupy użytkowników i szablony przycisków telefonu)
  • Znać zasady działania protokołu SIP, sposobu nawiązywania połączeń i określania kodów mediów
  • Konfigurować bramy SIP dla dostępu PSTN
  • Znać elementy planu routingu telefonicznego używanych do kierowania połączeń oraz możliwościami klasy usług, aby kontrolować, kto może zestawiać połączenia i dokąd
  • Administrować Cisco Unity Connection (poczta głosowa), obsługując codzienne zadania, takie jak dodawanie, przenoszenie oraz zmiany w konfiguracji i usuwanie skrzynek poczty głosowej i użytkowników
  • Administrować zadaniami konserwacji i korzystać z narzędzi do rozwiązywania problemów dostępnych w Cisco Unified Communications Manager i Cisco Real-Time Monitoring Tool

Adnotacje:

Kurs prowadzony w języku polskim.
Czas trwania 5 dni.