Implementing Cisco IP Telephony & Video, Part1 (CIPTV1)  

Obecnie brak terminów dla tego szkolenia. Zapytaj o szkolenie!

Dedykowane dla:

CCNP Collaboration

Wprowadzenie:

Szkolenie CIPTV1 jest poświęcone środowisku Cisco Collaboration, a w szczególności produktowi Cisco Unified Communications Manager w wesji 10.x i innym składnikom telefonii IP oraz videotelefonii występujących w sieciach lokalnych LAN. Dedykowane jest dla administratorów sieci lokalnych LAN korzystających z rozwiązań telefonii IP. Przygotowuje do instalacji, konfiguracji i utrzymywania środowiska telefonii IP w środowisku single-site. Ćwiczenia laboratoryjne, oprócz konfiguracji oprogramowania Cisco Unified Communications Manager obejmują również konfigurację urządzeń typu switche, voice gateway’e z sygnalizacja H323, MGCP i SIP oraz CUBE (Cisco Unified Order Element). Szkolenie z zakresu konfiguracji dial-plan, manipulacji numerami wybieranymi,jak i wybierającego, class of service (CoS), QoS oraz wiele innych dodatków możliwych do wykorzystania w środowisku telefonii IP.
Szkolenie przygotowuje do jednego z egzaminów ze ścieżki certyfikacyjnej CCNP Collaboration

Wymagania:

Wymagana jest wiedza na poziomie CCNA R&S (kursy ICND1, ICND2 lub CCNAX). Posiadanie wiedzy z kursów CICD lub CVOICEv8.0 będzie dodatkowym atutem.

Tematyka:

  • Wprowadzenie do telefonii IP, architektura środowiska Cisco Collaboration, potrzebne urządzenia, system licencjonowania
  • Uruchomienie systemu – podstawowe zadania administracyjne po nowej instalacji
  • Dodawanie użytkowników i przypisanie im ról, integracja z LDAP.
  • Wprowadzenie do składników środowiska IP telefonii, Implementacja IP Telefonów i Wideotelefonów typu SCCP, SIP
  • Konfiguracja elementów planu routingu telefonicznego (dial-plan) do połączeń z zewnętrznym operatorem PSTN za pomocą gateway’a MGCP, H323 lub SIP, nadawanie przywilejów IP Telefonom, implementacja SIP URI.
  • Dodatkowe usługi związane z IP Telefonami np.: hunt grupy, kolejkowanie połączeń, przekierowania, przejmowanie połączeń.
  • Działanie i konfiguracja voice-gateway’a typu H323 i MGCP
  • Działanie i konfiguracja CUBE’a
  • Rozszerzenie funkcjonalności systemu IP Telefonii o mostek CFB i serwer MoH, Annunciator, MTP oraz określenie zasad dostępu do tych usług.
  • Usługi typu IP Phone Services
  • Urządzenia z rodziny TelePresence (TelePresence Server i TelePresence Conductor)
  • Implementacja QoS’a

Adnotacje:

Kurs prowadzony w języku polskim.

Dołącz do Nas...

i otrzymuj informacje o nowościach, gwarantowanych terminach szkoleń oraz promocjach!

Wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od Centrum Szkoleniowe Hector. Zgoda jest dobrowolna. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Mam prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego lub przeniesienia danych. Administratorem jest Centrum Szkoleniowe Hector Sp. z o.o.z siedzibą w Warszawie, ul. Gwiaździsta 19. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką Prywatności.