Implementing Cisco Voice Communications and QoS (CVOICE)  

Obecnie brak terminów dla tego szkolenia. Zapytaj o szkolenie!

Dedykowane dla:

Kurs CVOICE v 8.0 jest przeznaczony dla administratorów i projektantów dużych sieci LAN/WAN w firmach, które budują sieci z wykorzystaniem technologi VoIP i telefonii IP lub w firmach, które migrują ze środowiska tradycyjnej telefonii do telefonii IP. Klientem dla których przeznaczony jest kurs są także administratorzy i projektanci sieci firm typu Service Provider.

Certyfikacje:

Cisco Certified Network Professional (CCNP Voice)

Wprowadzenie:

Zadaniem kursu jest przybliżenie uczestnikom zasad działania telefoni pakietowej poprzez prezentacje technologii oferowanych dla różnego rodzaju segmentów rynku. Kurs uczy jak przy użyciu dostępnych technologii CISCO stworzyć i administrować siecią służącą nie tylko do przesyłania danych, ale także do przesyłania głosu. Szczególny nacisk położony jest na możliwości konfiguracyjne voice gateway’ów oraz zawansowanych możliwości jakie dają w sieci VoIP i IP Telefonii funkcjonalności IOS’a typu Cisco Unified Communications Manager Express (CUCME), Gatekeeper oraz Cisco Unified Border Element (CUBE). Dodatkowo kurs skupia się na aspektach związanych z mechanizmami QoS pod względem ruchu VoIP.

Wymagania:

  • Od uczestników wymagana jest wiedza w zakresie kursu ICND (Interconnecting Cisco Network Devices).
  • Wiedza z zakresu rozwiązań tradycyjnych sieci telefonicznych (zalecane szkolenie ICOMM v8.0)

Tematyka:

  • Wprowadzenie w świat VoIP w rozwiązaniu Cisco, komponenty, rodzaje sygnalizacji, problemy, wymagania.
  • Opis możliwości wdrożeń sieci VoIP przy pomocy voice gateway’ów.
  • Mechanizmy związane z zestawianiem połączeń telefonicznych przez voice-gateway
  • Opis rodzajów połączeń oraz standardów sygnalizacji w tradycyjnych sieciach telefonicznych w przypadku połaczeń analogowych i cyfrowych.
  • Codec’ki, funkcjonalność i możliwości użycia procesorów DSP
  • Opis standardów sygnalizacyjnych potrzebnych do zestawiania połaczeń w siecia IP typu H.323, MGCP, SIP i ich konfiguracja
  • Cisco Unified Communications Manager Express 8.0 (CUCME) – podstawy konfiguracji centralki i telefonów IP
  • Zasady tworzenia skalowalnego i redundantnego planu numeracyjnego, selekcja drogi, translacje numerów, class of control (CoR)
  • Gatekeeper, zadania gatekeeper’a, mozliwości wdrożeń, konfiguracja.
  • Zapewnienie styku z ITSP przy pomocy Cisco Unified Border Element (CUBE), zasady działania, możliwości zastosowań i konfiguracja
  • Mechanizmy QoS pożądane dla sieci z technologia VoIP – modele klasyfikacji, mechanizmy działania, funkcjonalność Auto QoS

Adnotacje:

Kurs organizowany na zamówienie dla min. 4 – osobowej grupy 

W poniedziałki szkolenie rozpoczyna się o godzinie 09:00